søndag 8. august 2010

Ut på tur.........til Lappemakeriet......

I går var jeg en tur på Lappemakeriet. Etter frokost spurte mannen om vi skulle ta en tur. Har vel nevnt ved flere anledninger at jeg ønsket å ta en tur dit. Mangler hvite glidlåser også, så en tur til Stoff & Stil har også stått på ønskelisten.


Dette teppet her skal de ha kurs på til høsten. Synd at en bor så langt unna. Sparer jo på gamle broderier til et slikt teppe. Teppet var bare aldeles nydelig.


Jeg holder jo på med mine gartnerblomster. Det blir mye restestoffer. Lurt litt på hva jeg skal bruke disse til. Har bladd i boka til Trine Bakke mange ganger i sommer og fikk lyst til å sy Farmors Stuevegg. Hexagonmalene hadde jeg kjøpt ved en tidliger anledning. Restene til en gartnerblomst var nok til to medaljonger. Med så mange gartnerblomster, har jeg da nok til alle sammen. Det var bare bakgrunnstoffet og rammestoffene jeg måtte gå til anskaffelse av. Bakgrunnstoffet fant jeg på nettbutikken til Desirèe. Rammestoffene kjøpte jeg i går. Blomsterstoffet til den ytterste rammen er bare helt nydelig. Lys aqua med roser. Fikk kjempegod hjelp av betjeningen i butikken til dette. Det var mange stoffer som passet, så jeg måtte til slutt bare ta et valg.

Her har jeg lagt mine medaljonger utover på gulvet. De blir så fine.



Her ligger de klare til sammensying.


Et annet mål med turen var også å få kjøpt bakgrunnstoff til mine Dresden Plates. Kjøpte noen på årsmøtet på Brunstad, men manglet stoff til 6 plater. Et nydelig stoff til mellomverk ble også innkjøpt. Rammestoffet får jeg ta ved en senere anledning.

Fikk tatt noen bilder helt til det plutselig var tomt for strøm på kamera. Hadde selvfølgelig glemt å sjekke det. Det var artig å se alle modellene fra boken. Det blir noe annet å kunne se og ta på, enn bare å bla i boken.



Fikk også fylt opp lageret med glidlåser og tråd fra Stoff & Stil.
Har noen flere bilder fra Lappemakeriet som jeg får vise senere. Fikk ihvertfall mange nye idèer. Trenger vel egentlig ikke det da jeg har mer enn nok å holde på med nå. Tre tepper med håndsøm kommer til å ta tid.
Ønsker alle en strålende søndag.
Lappehilsen fra Mona


PS: Pannekakehuset ble også besøkt. Nydelige pannekaker ble fortært. Kjøpte en fra barnemenyen for jeg hadde så lyst på en dessertpannekake også. Begge deler var bare helt nydelig.

7 kommentarer:

  1. Ser ut til at du har hatt en koselig tur gitt. Stoff og Stil kan være en "farlig" butikk å gå innom...hehe..Men du verden så mange fine skaer og ting de har.
    Et lekkert teppe de hadde på Lappemakeriet. Samle på gamle broderier?? Hmmm, har jeg aldri tenkt på gitt. Håper du får en strålende søndag, Mona. Jeg skal sitte ved symaskina mi i dag.
    Klemz fra Sissel.

    SvarSlett
  2. Høres ut som en flott tur. Du er jammen heldig som har en mann som synes det er ok å reise med kona på quiltetur. Det hadde aldri falt min inn lol. Lykke til med håndsømmen!

    SvarSlett
  3. Koseligt med tur og så snill mann du har som er med på tur - det høres ekstra hyggelig ut. Lappemakeriet er en flott butikk og helt klart ett pluss at det ikke er langt å gå til pannekakehuset :o)
    Det er altid spennende å se hvilke prosjekter du viser frem :o))

    SvarSlett
  4. Høres ut som om du hadde en inspirerende og flott tur. Litt shopping og mye inspirasjon :-)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. I like the idea of old embroideries for a new quilt!

    SvarSlett
  7. I REALLY love this hexie quilt! Your blog is SOOO lovely! I'm going to make sure it's on my list so that I can see when you put up a new post and it will remind me to come over... XO

    SvarSlett