søndag 20. desember 2009

Nå er det snart jul hos meg også................

Vi har hatt denne kjøpmannsdisken på gjesterommet siden vi flyttet hit. For noen uker siden ble den flyttet ned på kjøkkenet. Duken som lå på var blitt så stygg. Måtte derfor sy en ny. Fikk endelig sydd på lukkekant i går. Skulle også applikere på noen hjerter, men droppet det da jeg valgte lukkekanten. Syntes det ble litt vel mye. Bildet ble litt dårlig. Ikke bestandig like lett å ta bra bilder.

Nå er det klart til jul på denne benken. Noen av mine kjære ting står plassert her. Osteklokken har jeg fått av en tante. Fatet er etter mamma og den lille søte skålen brukte bestefar til å ha sukkerbiter i. Jeg er så glad for alle minnene jeg har etter farmilien min. To av muggene kommer fra loppemarkeder. Den røde kjøpte jeg i sommer da jeg var en tur på Bærums Verk. Angrer på at jeg ikke kjøpte bollen som hørte til også. Hadde jo vært fin til å servere grøt i nå til jul.
Det er dårlig med juleputer hos meg. To av putene jeg hadde tenkt å ha framme er nå i leiligheten etter min søster. Den er nå endelig klar og er lagt ut for salg. Da er det bare å krysse fingre å håpe at vi får solgt den fort. Sydde derfor to puter i går. De er ikke så store, hadde desverre ikke større inneputer. Må få kjøpt noen tror jeg.
Det ble ikke noe nytt kjøkkensett til jul. Det jeg sydde tidliger i høst ligger også i leiligheten etter søsteren min. Men det kommer jo flere juler.


I dag tidlig satte jeg to deiger. Smultringer og fattigmann. Dette er kaker jeg bare må ha til jul. De må stå å hvile noen timer til. Kjenner nesten smaken allerede.
Ha en fin fjerde søndag i advent alle sammen.
Mona



5 kommentarer:

  1. Så fint du julepynter, Mona!! Takker også for hyggelig innlegg hos meg... Jeg kjenner litt nerver nå i forhold til musikalen - føler at tiden går fortere enn jeg trodde.. men nå må jeg bare kule`n... kan jo ikke gjøre noe med det i ferien allikevel... Ønsker deg fortsatt fine førjulsdager, og en riktig god jul, når den tid kommer! Klem fra Liv Hege

    SvarSlett
  2. Så fint du har julepyntet. Håper du hadde en hyggelig baktid i dag, jeg også baker opp mot jul. Det viktigste er at vi koser oss i førjulstiden....herlig tid :0)

    SvarSlett
  3. Så koselig du har fått det. Har så vidt kommet i gang med pyntingen og driver med gaveinnpakking :-) Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
  4. Hei. Lenge siden jeg har vært hos deg nå. Fint lite juletre du har fått i sinkbøtta. Holdt på å kjøpe ei julerose av KA jeg også, men vi har ei i hagen fra før.
    Skal til Tønsberg i morgen jeg, så spørs om jeg ikke må innom Quiltefryd. Skulle hatt enda noen flere rød/hvite stoffer til teppet som jeg holder på å sy. Ble fint på benken din. Enig i at du burde hatt grøtbolle ;-)
    Har forresten fått opp juleposten min jeg også, så nå kan julekortene bare komme..
    Hilsen ¨fruTicosus¨

    SvarSlett
  5. ..titter innom deg via "fruTicosus" - masse flotte ting du syr! Herlig!

    SmilKKann

    SvarSlett