lørdag 13. mars 2010

Det er ikke så veldig lett å velge..................

Holder på å sy en pose til Caroline, barnebarnet mitt....... Blomsten er ferdig...... Skal sy den på det grønne stoffet med hvite prikker. Tenkte å prøve å sy den med knapphullsting på symaskinen. Midten tror jeg kommer til å bli gul. Så er det valgets kval da. Hvilket stoff skal jeg bruke til løpegang?Denne nydelige boken har jeg ventet en stund på og i dag kom den dumpende ned i postkassa......

Falt for denne søte lille kurven.........................

Det har blitt alt for lite søm i det siste. Har fått laget ferdig en "plate" til da.
I kveld skal vi ha kabarè på lokalet i Kvelde. Mye øving har det vært i det siste. 130 venner kommer for å høre på oss. Det blir noen revyinnslag også. Det tar Makalausen revygruppe fra Hvarnes seg av. Hva slags spillopper de har i år er det ingen av oss i korpset som vet enda. Kan bli godt med noen pauser innimellom. Noen av stykkene vi spiller er ganske lange. Vokalister har vi også på noen av stykkene. I går kveld hadde vi generalprøve, så vi er i rute.

Får prøve å gjøre litt husarbeid før jeg må sitte klar klokka fire.
Ha en fin helg alle sammen.
Mona

9 kommentarer:

  1. Posen til barnebarnet kjem til å bli nydeleg!
    Herlege stoff og fargar, forstår du har problem med å velge farge.
    Den blir flott uansett.

    Lykke til i kveld.

    SvarSlett
  2. Ååå det var en fin blomst :o) Jeg ville brukt den lyse rosa med lyst mønster på til løpegang. Men den blir jo fin uansett!
    Lykke til med revy, det høres gøy ut:o)

    SvarSlett
  3. Mange nydelige ting her. Håper du tar dem med på Lappeklubben på mandag. Jeg hadde litt moro av bildet i Østlands-Posten. Det så ut som om hele Makalausen skulle opptre, og det hadde jo ikke jeg hørt noe om..?? Men jeg kommer på festen, så vær flinke, da. Vi sees!
    Hilsen ¨fruTicosus¨

    SvarSlett
  4. Hei flinke Mona!! Det var så hyggelig å snakke med deg sist! Stikker innom for å ønske deg en riktig god helg! I kveld skal jeg feire litt at alt er i mål!!! Glad klem fra Liv Hege

    SvarSlett
  5. Vad fint du syr. Hoppas kvällen blir trevlig med revyn och att allt går bra.
    Kramisar Birgitta

    SvarSlett
  6. Kjempeflott blir denne uansett. Men dersom jenta som skal få den er en skikkelig prinsesse, altså i rette alderen, tenker jeg det blir suksess med en rosa løpegang. Lykke til, og god helg!

    SvarSlett
  7. Lekker blomst! Liker god de mørk rosa stoffene, til de grønne - og med gult i midten av blomsteren, helt kanall fint :O)

    SvarSlett
  8. Kjempefin blomst, nydelige farger og jeg er enig med de som mener en mørk rosa til løpegang vil bli fint. Men som tidligere sagt så blir den helt sikkert skjønn uansett. Håper det kommer bilde av det ferdige produktet også.

    SvarSlett
  9. Søte stoffer du har valgt ut. Og så må jeg si jeg har beundret "Dresden Plate-ene" dine du viset for et par innlegg siden. Utrolig vakkert sammensatte stoffer. De har jeg også lyst til å sy en gang. Er det boka til Trine Bakke du har fulgt?
    Hilsen Hege, Trondheim

    SvarSlett