tirsdag 21. juni 2011

Ja, ja. Det måtte vel gå slik til slutt.

Jeg har kjøpt bladet Vignette etterhvert som de har kommet ut. Det er The Hexagon Quilt i blad nummer to jeg har falt slik for.


Jeg har hatt en jelly roll liggende  fra stoffkollektionen Strawberry Fields. Brukte litt til løperen med hexagon, men det synes ikke at jeg har tatt noe av rullen. Hadde disse stoffene i tankene før jeg startet. Lim og pappmaler hadde jeg også, selv om det ikke var så mange.
Men det gjør ingenting for på torsdag kveld vender vi nesa nordover. Da skal vi på rallycross på Lånkebanen utenfor Trondheim. Må jo selvfølgelig besøke Quiltegaarden når vi først er i nærheten. Har vært der en gang før og det fristet helt klart til gjentagelsen.


Jeg har nå 15 blomster ferdig sydd. Mønsteret i Vignette er til en seng. Det skal ikke jeg lage. Det blir nok slumreteppevarianten.



Her er mine blomster så langt. Startet på lørdag, så en kan vel ikke klage. Skal ha 60 stykker tilsammen. Mangler da 45 og det burde gå greit i løpet av sommeren tror jeg.




Hurdalsrosa blomstrer så fint nå.


Ønsker alle en flott og kreativ uke.

Lappehilsen fra Mona.


11 kommentarer:

  1. Det kommer att bli en underbar kvilt.Lycka till med fortsättningen:-))

    Ha en fin vecka i midsommartid.

    SvarSlett
  2. Hexagonteppet blir knallfint! Jeg har noen charm packs fra Strawberry Fields-serien liggende, men jeg har ikke helt bestemt hva jeg skal sy av de. Disse stoffene er ihvertfall utrolig fine! :o)

    SvarSlett
  3. Så flott det blir, skikkelig sommerlig teppe!
    Det er veldig gøy med sekskanter:)
    Blir kjekt å se det ferdig. Ha en fin sommerlig uke:))

    SvarSlett
  4. Å du store tid for en jobb. Du må være i besittelse av stor tålmodighet. Flott blir det også...

    SvarSlett
  5. Det blir så jättefint! Härliga färger på dina hexisar. Det är perfekt jobb att hålla på med när man måste sitta i en bil och åka någonstans, förutsatt att man har en chaufför.
    Glada sommarhälsningar!

    SvarSlett
  6. Blomster teppe ditt blir kjempe fint, lekkre stoffer ;-)

    SvarSlett
  7. Nydleige blomster og håndsøm er kjekt
    Ha en fin st.hans og kjør forsiktig
    Klem til deg

    SvarSlett
  8. Jøss Mona, jeg er SÅ imponert :O)
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  9. Hexagon er kjempekjekke å sy - kos deg med de nydelige sommer stoffene dine. Det blir et lekkert teppe en gang.... Rosebusken din er fantastisk, for en nydelig hage!
    ; )

    SvarSlett