onsdag 30. juni 2010

Vindmøller og sekskanter.......

Tirsdag kveld fant jeg bilde av et kjempeflott teppe. Jeg ble helt i fyr og flamme. Tegnet raskt ned en skisse. Da jeg hadde lagt meg ble jeg liggene å tenke på dette. Hadde nesten lyst til å stå opp igjen å begynne. Hadde jo noen vinmølleblokker klare, så har tatt utgangspunkt i disse fargene og størrelsen passet ypperlig.

Men onsdag morgen greide jeg ikke å vente lenger. Sekskantene jeg har sydd skal være blomster. De er ikke så store. De har en diamater på 11 cm. Hadde ikke så små maler, så jeg tegnet noen selv. Litt letter enn dresdenmalene jeg prøvde meg på i vinter.

Da jeg var i byen i går skulle jeg kjøpe grønn kroklisse, men den de hadde var så skarp i fargen. Kjøpte derfor beige. Vet ikke helt om jeg skal bruke den enda. Tror grønne stilker hadde blitt penere.

Teppe blir en blanding av blomster, vindmøller og noen kvadrater. Framgangsmåten til vindmøllene jeg fant på YouTube er utrolig enkel. Også synes jeg det er letter å få de pene i midten.


Nå skal jeg være barnepike noen dager. Blir lite søm da vet jeg, men jeg får sikkert litt tid til å gjøre klar flere sekskanter.

Onsdagshilsen fra Mona

6 kommentarer:

  1. Så spennende, ser fint ut med grønn kroklisse syns jeg.
    Ha en fin kveld.
    Elisabeth

    SvarSlett
  2. Dette blir sikkert lekkert. Artig med flere teknikker i samme sømprosjekt.

    SvarSlett
  3. Takk for koslige kommentarer på bloggen min :)
    De sekskantene; syr du de for hånd? Har ikke prøvd meg på sånn enda, kanskje jeg gjør det snart?! Flott både sekskantene og vindmøllene!
    Ha en flott dag!:) og kos deg som barnevakt:)

    SvarSlett
  4. Dette ser flott ut - liker stoffene du har valgt.

    SvarSlett
  5. Så fint det teppet kommer till å bli, spännande och se det färdigt....
    Koz dig som barnvakt :):)

    Mia

    SvarSlett
  6. Det teppet ser lekkert ut! Gleder meg til det blir ferdig:-)
    Hilsen ¨fruTicosus¨

    SvarSlett