lørdag 23. mai 2009

Polkadot-girl og sekskanter............

Her har jeg sydd på noen flere lapper på den første polkadot-girl blokken min.

Jeg liker jo dotter og på vår shoppingrunde i går var vi innom Skeidar. Der fant jeg dette kruset. Greide ikke å motså dette så det ble med seks stykker hjem pluss seks asjetter med ruter. Må vel innrømme at jeg hadde sett det i kundeavisen på forhånd. Det stod ikke framerst i butikken nei. Det finnes i grått også.
Her mangler det bare en rad før blokken er komplett. Kari Anne var innom en snartur og hun fikk se på stoffene som fulgte med og var heldigvis enig med meg om at noen av dem ikke passet. Vi kikket i skapet og fant noen andre som passet bedre. Tusen takk Kari Anne for din hjelp.

I min iver i går om å sy sekskanter brukte jeg kulepenn til å tegne rundt malen med. Det var ikke så smart. Det synes jo igjennom stoffet. Kan ikke tenke på alt heller da. Tror nok dette skal bli en gryteklut. Jeg tegnet jo selvfølgelig opp flere sekskanter når jeg først var i gang.

Dette skrinet ble mitt på QXL i går kveld. Sett på det flere ganger og nå er det mitt. Nydelig.I morgen skal vi i konfirmasjon og jeg har lovet å bake kake. Burde vel lage den nå i tilfelle jeg må bake en til. Kos dere i solen eller bak symaskinen i morgen.
Mona

5 kommentarer:

  1. Her skjer det mye, skjønner jeg! Nydelig bad! Flotte "lapper"! Morsomme krus! ...og for et flott skrin du har fått tak i!!!
    Ha en strålende helg - og kos deg i konfirmasjonen i morgen! :-)

    SvarSlett
  2. Hei!Så flink du er,flotte stoffer du har funnet fram.Nydelig ble det.Fin gryteklur også.
    Ha en fin kveld!Linda :))

    SvarSlett
  3. Så lekkert den "Polka-Dot Girls" er!! Jeg har begynt å tegne av bildene på stoff slik at jeg kan ha det som proskjekt i sommer.... Litt av en jobb! Mye fint på siden din ;-) ha det koselig konfirmasjon!!

    SvarSlett
  4. For et herlig stitcheryprosjekt! Gjett om jeg har lyst å sy disse en dag da!
    Ha en fortsatt herlig søndag:o)
    Laila

    SvarSlett
  5. Her var det masse fintå se, linker deg jeg, for jeg liker veldig godt quilte inspirasjon:0)) Skal kikke meg laaangt tilbake i bloggen din senere!!

    SvarSlett