fredag 22. mai 2009

Rørlegger, rørlegger hvor har du gjort av deg...............

Jeg husker ikke om pølsemakeren ble funnet, men vi fant ikke rørleggeren i dag. Vi ønsket oss regn i dag, og det fikk vi, men rørleggeren er forsvunnet. Kansje vi finner han i neste uke............

Da ingen rørlegger var å finne stakk vi en tur til Larvik. Ønsket var jo noe stæsj til badet. Det var ikke vanskelig å finne. Hadde bestemt meg for turkis, fant håndkler på jysk og telysholder i Kvelde. En orkidee ble også innkjøpt. Turkis hjerte er bestilt fra Sverige. Det skal jeg ha i vinduet. Flott at glassblåseren hadde tid. Har ikke funnet alt, men har jo ikke vann enda heller da. Fronten på dusjen jeg henta tidliger i uka var som sagt ødelagt. Var innom igjen i dag og vi er lovet ny front til uka. Vi kunne derfor montere dusjen alikevel. Mannen i huset satte i gang da vi kom hjem. Jeg skulle være hjelpemann.... nei hjelpedame må det bli. Innimellom all holding fikk jeg litt tid på syrommet. Har hatt veldig lyst til å prøve å sy sekskanter på maskin. I den siste boka til Lise Bergene står det veldig gått beskrevet. Her ser dere resultatet så langt. Det var ikke så vanskelig å få til, også går det mye raskere enn å sy for hånd.

Var innom svigermor på vei hjem. Hun er så flink til å hekle, men hadde ikke noen prosjekter akkurat nå. Derfor skal hun hekle noen små brikker til meg. Hun får noe å gjøre og jeg blir kjempeglad. Disse små, små brikkene er noe hun har arvet. Disse tre fikk jeg med meg hjem. Flotte til å ha under en lysestake.


Ønsker dere alle en flott helg.
Mona



5 kommentarer:

  1. Herlighet for et flott bad! Nyyyydelig! Det får du masse glede av framover;o)
    Spennende å se sekskant-prosjektet da:o)
    Kos deg:o)

    SvarSlett
  2. Hei Mona!¨For et lekkert bad,flotte detaljer.
    Det ser deilig ut med badekar ...Åååå,tenk så skjønt for stive lemmer.
    Flotte sekskanter,ser ut til at jeg må lese litt i den boka,ja for det er lappeteppeboka eller?Vi hadde besøk av Lise tidligere i vår i klubben vår.Mange flotte tepper der også.
    Skjønne små heklebrikker.Ha en fin dag!Linda :))

    SvarSlett
  3. Hei!Ja den holderen var flott,eller det var flere,smart med enkle nett også.Har lyst å sy slike,men sola lokker her ute i dag.
    Kos deg med sysakene.Linda :))

    SvarSlett
  4. Det blir et fint bad! Sånne rørleggere, eller i det hele tatt de fleste håndverkere har en tendens til å forsvinne med ujevne mellomrom. Det har jeg erfart. Hjelper ikke om det er bare hobbyenekkere heller.
    Fint at du fikk tid til å sy litt også. (Sekskanter, hmmm..??)Blir spennenede.
    Hilsen ¨furTicosus¨

    SvarSlett
  5. Så lekkert det blir med turkis stæsj.

    Sekskanter på maskin høres komplisert ut, det må jeg teste ut ved en senere anledning. Nå holder jeg jo på med så mye annet. Fikk bok i posten i går fra Jordbærstedet.

    Hilsen Kari Anne

    SvarSlett