fredag 7. august 2009

Shopping......igjen........

I går var jeg hos tannlegen og måtte også en tur innom Larvik da jeg manglet sytråd og broderigarn til babyteppet. Gikk selvfølgelig innom kommunens butikk. Kjøpte disse stoffene. De to øverste var på tilbud. BARE 70 kroner metern. Selvfølgelig kjøpte jeg en meter av hver. Det er ikke så ofte jeg kjøper stoff til et spesielt prosjekt. Har sett en nydelig quilt i turkis og brunt som jeg har lyst til å sy. Lite utvalg av det i mine skap.

Her er det jeg egentlig skulle kjøpe. Måtte innom to butikker for å få kjøpt dette og på min vei så jeg en flott campingstol/liggestol. Husker ikke navnet men, det er av den typen du nesten ikke får slått sammen eller satt opp og når du får satt deg kommer du nesten ikke opp igjen. Har hatt lyst på en slik lenge. Telte på knappene og gikk forbi. Ankom neste butikk og fikk kjøpt det jeg skulle. På vei tilbake gikk jeg forbi igjen og så bare rett fram og sa til meg selv. Du trenger ikke en slik flere ganger. Og jeg greide å la det være. Synes jeg var veldig flink. Jeg har jo mer en nok her hjemme.
Nå er endelig gjerdeelementene ferdig malt. Grunning og to strøk med maling har de fått. Mannen i huset satte de på plass i går.

Det ble flott.............


Blomstene kommer også mer til sin rett.Frontene på søppelstavtivene malte jeg et strøk i går. Det trengte de virkelig.



Her er gjerdet før maling........


Åpningen mellom disse gjerdedelene skal få en port. Det er ikke sikkert at det blir i år men, kansje til neste år.
Nå skal jeg besøke en gammel tante og kansje det også blir en tur til en brukthandel som ligger der hun bor.

Ha en fin helg alle sammen.
Mona



7 kommentarer:

  1. Lekre stoffer! En trenger å finne slike skatter etter en tur til tannlegen! Gjerdet er blitt riktig flott.

    SvarSlett
  2. Gjerdet ditt ble kjempe lekkert. Du så pent :0)
    Det var noen lekre stoffer du har kjøpt deg, det blir spennende å se. Det er jo mye artigere å kjøpe stoffer enn stoler .....
    Ha en fin helg, -kose deg hos din tante.
    Fra Grethe

    SvarSlett
  3. Kjempefine stoff du har kjøpt deg, blir spennede å se sluttresultatet også!
    Ønsker der god helg! :-)
    Hilsen Åse

    SvarSlett
  4. De stoffene var kjempelekre!! Spennende å se hva slags quilt du skal sy av disse:)

    SvarSlett
  5. Så flink du var som gikk forbi den liggestolen. Veldig fine stoffer du fikk tak i på Kommunebutikken. Gikk forbi den i går jeg da, dumt nok. Gjerdet deres blir lekkert, men er det ikke litt monumentalt...?
    ;-)(hehe)
    Hilsen ¨fruTicosus¨
    -ordrebekreftlesen var "ishoks"

    SvarSlett
  6. Så nydelig det er hos deg!! Nå nærmer det seg straks jobb igjen, Mona...
    Jeg skal ha jentefest i kveld,- det blir moro! Ellers er Jørunn og jeg i full gang med musikaljobbing - så nå er det ikke mye feriemodus lenger! Ha en strålende helg! Klem!

    SvarSlett
  7. Håper du har hatt en fin syhelg. Fra Grethe

    SvarSlett