søndag 23. august 2009

Veggteppet til utloddningen tar form ......................

Jeg har quiltet veggteppet før hjertene kom på plass. Applikasjon rundt de små hjertene gjenstår. Synes det ble litt vel rødt men, det blir kansje noe dempet når jeg får på den grønne lukkekanten.


Har laget eplekake i kveld. Nå skal vi se om det er en film på TV. Da blir det nok et stykke eller to tenker jeg.
Det var så mye epler som hadde falt ned at jeg syntes jeg måtte bruke de. Det var en veldig blomstring i våres og nå er det masse epler.

Jeg har brukt en oppskrift som jeg har fått av mamma.
300 gr. hvetemel
200 gr. margarin
140 gr. sukker
2 ts. bakepulver
2 egg
Alt eltes sammen. Stekes i ca. 40 minutter på 190 grader.
Dette er den beste eplekaken jeg kan få.

Løperen i det forrige innlegget er hentet fra dette heftet. Mønsteret er egentlig et teppe. Quiltegården i Trondheim hadde brukt det som idè til en løper.
Her er bildet av hele løperen. Den ble flott og eieren ble kjempeglad.

På QXL i kveld fikk jeg tilslaget på dette flotte skrinet. Har hvert på jakt etter et rødt matskrin og endelig fant jeg det. Sjekket selgerens karakterbok før jeg la inn bud denne gang. Det var bare positive tilbakemeldinger. Kan vel ikke ha slik uflaks en gang til.

Ha en flott uke alle dere der ute.
Mona

12 kommentarer:

  1. Flott veggteppe og løpar, det var eit koselig matskrin du har fått tak i:)
    No har eg vatn i munnen, den kaka såg nydelig ut, har masse epler i hagen eg og, og den oppskrifta vil eg prøve :-)

    SvarSlett
  2. Det blir et flott veggteppe :o) Eplekaken ser utroig deilig ut ..... mmmmm med vaniljeis....

    SvarSlett
  3. Hjerteteppet blir nydelig. Heldig den som blir eier av dette. Jeg har vært innom Quiltegården i Trondheim flere ganger, og det er en svært trivelig butikk. Og Siv som driver butikken er en skikkelig kreativ og trivelig dame...... Det blir bestandig dyrere enn planlagt å stikke innom butikken, for fristelsene er mange.

    SvarSlett
  4. Jamen.. den boken har ju jag.. tyckte att vissa saker såg bekant ut...men fick inte riktigt ihop det.. *S* Tack för att du visade den.. superfin löpare!!! Och äppelkaka.. fick en påse med äpplen idag... kanske man ska prova !!! :o)

    SvarSlett
  5. heisann..så koselig og fint det var her inne da....du, det lappeteppe....vakker vakkert..må lete videre i bloggen din om det er du som har utloddning for da melder jeg meg på...mye vakkert her inne som du har laget..kaka de så innmari god ut,.ha en vakker mandag

    SvarSlett
  6. Hei! Så fint veggteppet blir, synes fargene passer flott, jeg liker skarpe farger! :-) Løperen likte jeg også godt! Eplekaka såg god ut. Jeg parterte reinskjøtt til langt på natt, men nå har vi masse godt kjøtt i fryseren og i kjøleskapet står det flere skåler som skal males til kjøttdeig.. Høsten er en super tid synes jeg :-)

    SvarSlett
  7. Jeg er veldig glad i prikker så det skrinet likte jeg veldig godt! Kaken ser deilig ut - og så forseggjort med flettet lokk! Nam!

    SvarSlett
  8. mmmm Mona.Kaka så skiukkelig god ut.Flott teppe og søtt matskrin.

    SvarSlett
  9. Teppet blir kjempe flott;-))
    Eple kaka ser deilig ut
    Ha en fin og kreativ uke:-))
    Hilsen fra nord

    SvarSlett
  10. Mye flott quiltearbeid du syr. Misunner deg som kan hente epler i bøtter og spann, her oppe gror knapt jordbærene...Eplekaka ser fortreffelig ut, må prøve oppskrifta en gang. Når det gjelder klemmepungene finner du en grei fremgangsmåte i Quiltemagasinet 05/07. Lykke til.

    SvarSlett
  11. SÅ fint det blev med de röda hjärtana och här har vi ätit äpplekaka i flera dagar med vaniljsås...håller jag på så här så får jag köpa en större storlek i kläderna, hoppas dagen varit bra, klem

    SvarSlett
  12. Det er en kjempe fin quilt :-). Jeg greide ikke å bare se på eplekaken. Jeg prøvde oppskriften og den smakte veeeldig godt. Anne

    SvarSlett