lørdag 11. juli 2009

Fristelsene står i kø........

Det er så mye jeg gjerne vil sy og i bloggverden står fristelsene i kø. Mange nydelige blogger og kreative personer der ute..... I blogglista mi er det en blogg som heter http://www.modabakeshop.com/ Denne sjekket jeg i går og dette har jeg sydd etter beskrivelsen der.

Jeg har skjært lappene på 6 inch og sydd sammen til en ninepatch........
Delte så blokken i fire......

Snudd to av lappene........


Og vips så hadde jeg en nydelig blokk. Må nok sy flere av disse......... har vel egentlig skjært opp stoffer allerede..... Har jo ferdigstilt eller nesten ferdigstilt en del i det siste så jeg har veldig lyst til å sy noe nytt nå. Størrelsen på blokken kan jo også forminskes slik at den passer til en løper.

Lørdagshilsen fra Mona.

8 kommentarer:

  1. Disapearing ninepatch eller forsvinnende nierblokk er et flott mønster, så mange muligheter for hvordan en setter sammen til et teppe:-) Har sydd noen slike jeg også. Spennende å se hva dette fører til!

    SvarSlett
  2. Har lenge hatt planar om å prøve meg på denne, men enn så lenge er det så mykje anna som har vorte prioritert føre. Blokka vart kjempeflott. Gleder meg til fortsettelsen. Ha ei fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  3. Ja, det blir kjempefint. Og så gøy å se på forandringene når du snur delene. Ha det fortsatt fint.
    Hilsen ¨fruTicosus¨

    SvarSlett
  4. Det er nydelige stoffer du har valgt! Disapearing ninepatch er kjempe morsom å sy. Lykke til :o)

    SvarSlett
  5. Morsomt mønster, dette likte jeg. Har sett det før, men du viste det frem på en flott måte. Du har helt rett det er så mye man ønsker å få sydd. Jeg orker ikke på langt nær så mye som jeg vil. Ha fortsatt en flott helg.
    Hilsen Hanne

    SvarSlett
  6. Så spennende prosjekt du er i gang med!!
    Du er utrolig effektiv på syrommet i sommer må jeg si :o)

    Fikk litt inspirasjon i posten, får håpe jeg får sydd litt til uka....

    God søndag fra Kari Anne

    SvarSlett
  7. Lekkert!
    Flotte stoff du har brukt her.Denne må eg prøve å sy. Fin beskrivelse.

    Ha ein fin quilte-søndag.

    SvarSlett
  8. Har hatt lyst til å prøve denne blokken - har sett den på nettet før, men ikke med så god beskrivelse som du har laget. Inspirerende!

    SvarSlett