mandag 13. juli 2009

Ut på tur aldri sur..................

Ordtaket sier det men jeg ble sur. Har hatt lyst til å besøke butikken Lille Stasjon i Lierbyen. Finner butikken. Men den er selvfølgelig sommerstengt. Åpner ikke igjen før 27 juli. Sjekket nettsiden før vi reiste for å finne adressen. Stod ingenting der om dette. Skikkelig bomtur med andre ord. Skulle også et ærend på Liertoppen så det fikk vi ordnet.

På vei tilbake kjørte vi innom Tønsberg. Quiltefryd var åpen, heldigvis...... Her er det jeg kjøpte av stoff.
Skulle i utgangspunktet ha gule og grønne stoffer og triangelpapir. Men det er utrolig hva en trenger.(lyst på er vel det riktige å si)

Fikk også kjøpt en bredere linjal. Veldig irriterende når en skal skjære opp noe som er bredere enn 6 inch.


Her har jeg skåret opp 33 stoff i 1,5 inch. Skal sy dekkebrikker. Blir spennende å se om det blir slik jeg har det oppe i hodet mitt. Det gjenstår å se.
Mandagshilsen fra Mona



10 kommentarer:

  1. Flotte stoff du har snopa.
    Blir kjekt å sjå brikkene. Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  2. Så nydelige stoff du endte opp med. Dumt at ikke alle quiltebutikker har åpent i sommerferien. Tenk på alle turister som har lyst på å stikke innom.

    SvarSlett
  3. Åh, så mange nydelige stoffer du fikk kjøpt. Det fikk det til å klø i fingerene mine etter litt handling også. For det er jo lenge siden sist jeg handlet noe, hihi.
    Kanskje en tur til noen av de nærmeste quiltebutikkene i løpet av uka..

    SvarSlett
  4. Så ergelig med bomtur til Lille Stasjon, MEN du fikk da kjøpt utrolig masse lekre stoffer allikevel da!

    SvarSlett
  5. Otroligt fina tyger som du har handlat. Ser fram mot att se resultatet av dina remsor.

    SvarSlett
  6. Lekre stoff!

    Det er vel ikke lenge før vi får se et ferdig resultat tenker jeg :o), med den farta du har på symaskinen i sommer.... :o))

    SvarSlett
  7. Såååå masse fint du lager, Virkelig inspirerende! Har syplaner ikveld jeg, må bare finne ut hvordan jeg syr i glidelåser først :p! KOs deg!

    SvarSlett
  8. Fine stoffer - gleder meg til å se hva du lager.

    SvarSlett
  9. Ikkje rart du blei sur! Fint om butikkane seier frå på heimesida si om stengetider. Dette er ikkje god reklame. Men du fekk no handla med Åsne, og det måtte vere god plaster på såret!
    Historia minner meg forresten om ein gong eg og niesa mi reiste eins ærend til Florø for å besøkje ein (no) nedlagd quiltebutikk, men den hadde stengt tysdagar...Vel, i staden for å bli gal, tok eg meg ein god latter. Turen dengong gjekk vidare til Førde, og der var opne butikkar. Det er store avstandar her på Vestlandet, så det blei ein dagstur!

    SvarSlett
  10. Heilt naturleg å bli sur på slikt. Men det ser ut som du trøsta deg bra :) Herlege stoff du kjøpte. Ser fram til å sjå resultatet.

    SvarSlett